אם תביטו מעט למעלה, תגלו שאט אט מבלי ששמתם לב לוחות סולאריים מכסים את הגגות. גגות סולאריים נמצאים על בתים פרטיים, רפתות, מבני חינוך, מפעלים וכדומה. אומנם לא מדובר בטרנד עיצובי, אך כן מדובר בטרנד סביבתי וכלכלי. המודעות לאיכות הסביבה ממשיכה לתפוס תאוצה ונמצאת בשיח היומיומי. במקביל, צצים לא מעט פתרונות שמאפשרים לאנשים פרטיים ועסקים רבים לתמוך במגמה הירוקה. מכאן ששימוש בלוחות סולאריים מייצר מענה משמעותי, כי לא מדובר בחיסכון של כוס חד פעמית, אלא ביכולת אמתית להפחית שימוש בדלקים פוסיליים, דלקים שידועים כמאוד מזיקים. מכאן שיש דרישה ויש מענה, ופה אנו באים לומר שגם מלונות צרכים לשקול להצטרף למגמה הירוקה, ואף מלונות עשויים להרוויח מכך הרבה יותר.
עניין של תפוקה – עניין של כדאיות
מלון שמבקש להתקין מערכת סולארית, בעצם מבקש להתקין מערכת בסדר גודל מסחרי. מהי המשמעות? ובכן בעוד שמערכת ביתית מפיקה רק כ 15 קילוואט, מערכת סולארית מסחרית מפיקה בין 15 ל 100 קילוואט – הרבה יותר, ויש בכך הגיון רב. מלון צורך הרבה יותר חשמל, ועל כן ככול שהמערכת תהיה יותר גדולה, כך הוצאות החשמל יהיו יותר קטנות. עוד ראוי לציין שמגוון מלונות נמצאים על קו הים ובאזורים שטופי שמש, כך שהם מחזיקים בגגות שמעמידים תנאים אידאליים עבור הגברת התפוקה מהמערכת, מערכת שהפעילות שלה מושפע מכמות ומאופי החשיפה לקרני השמש. מידע נוסף על פאנלים סולאריים באתר wr solar, ובו תוכלו להתרשם גם מסוגים שונים של פאנלים.
היבט כלכלי
מלון הוא עסק שצורך לא מעט חשמל, ועל כן טוב לדעת שבאמצעות התקנה של פאנלים סולאריים ניתן להוזיל את הוצאות החשמל באופן משמעותי. פה נעצור לחדד שמלון שמבקש להתקין כמות גדולה של לוחות סולאריים, אינו נדרש להשקיע הון ראשוני משמעותי, וזאת כי הבנקים מעניקים תנאי מימון שנחשבים מאוד נוחים. כמו כן, בתוך 8 שנים (פחות או יותר) ניתן להחזיר את ההשקעה, ואילו נכון להיום ח"ח מעניקה חוזה ממושך שמבטיח מחיר כדאי (כ41 אג' עבור קוט"ש). מכאן שבתוך כמה שנים ניתן ליהנות מתשואה מדהימה שמשפיעה לחיוב על המאזן העסקי, מדובר בהכנסה של פחות או יותר 85,000 ש"ח מדי שנה – תלוי בנתונים. נוסף לכל זאת ראוי לציין שאם מגיעים למצב שבו מייצרים יותר חשמל ממה שצורכים (רלוונטי עבור בתי מלון קטנים), ח"ח מחויבת לרכוש את החשמל הנותר.
היבט מיתוגי
לא מעט מלונות מחפשים כיצד למתג את עצמם, מחפשים קונספט ייחודי, ופה מלון שבוחר להתקין מערכת סולארית זוכה לפנות לקהל יעד שאכפת לו מאיכות הסביבה, והוא יכול לשחק עם זה בכמה אופנים. הוא יכול לבחור לעצב את המתחם בפריטים ממוחזרים, הוא יכול לשלב בין תפיסה סביבת אקולוגית לתפיסה אורגנית וכדומה. הנקודה היא שברגע שהלקוחות רואים את הגג הסולארי, מדובר בנקודת פתיחה מבטיחה מבחינת מיתוג עסקי – מדובר בתוספת של ערך מוסף שרק נותר למנף לכיוונים נוספים.
כל שצריך לעשות כדי ליהנות מהכנסה פאסיבית
חשוב להבין שהתהליך אינו בא על חשבון הפעילות העסקית השוטפת. ההתקנה מאוד גמישה, כך שניתן לפעול בכל שעה שמעדיפים. כיצד מנוהל התהליך? ובכן יש לערב מהנדס על מנת שייבחן את נתוני הגג, משיגים את סך האישורים הנחוצים, מתקינים את המערכת (תהליך שאורך לא יותר מיומיים שלושה), מחברים לרשת החשמל ומתחילים ליהנות מהכנסה פאסיבית כבר מהיום הראשון. פה ראוי לחדד שאתם כבעלי המלון אינכם נדרשים לעשות דבר, מלבד למצוא חברה שמתמחה בתחום. מנקודה זו החברה הנבחרת תדע לבחון נתונים, להשיג אישורים ולהוציא לפועל את התוכנית. בהצלחה!